Jouw imago voor mega impact.

Wist je dat mensen binnen één enkele seconde beslissingen maken over hoe aantrekkelijk, bekwaam en succesvol je bent?

Laat jouw toegevoegde waarde zichtbaar zijn in jouw imago voor mega impact.
Ben je op de hoogte dat er slimme imagostrategieën bestaan waarmee jij op integere wijze laat zien in je uitstraling wat je belangrijk vindt, terwijl je dicht bij jezelf blijft?
Je doet je mond open om te spreken, maar ook jouw uitstraling heeft een eigen taal. Wanneer je niet uitstraalt wat je waard bent, heeft onderzoek bewezen dat je inhoudelijke boodschap voor slechts 7% op waarde wordt geschat.
Voorbeelden van twee Imagostrategieën (er zijn er meer) die jouw toegevoegde waarde tot uitdrukking brengen in je uitstraling:

1) Kleur als Imagostrategie
Kennis van de psychologie van kleur is hierin belangrijk. En ook technische kennis van kleur is belangrijk. Hoe jouw huid en je lichaamsvormen reageren op kleur, bepaalt onder andere de kwaliteit van je uitstraling. Kleding- en make-upkleuren zijn belangrijke ‘branding boosters’.
Je kunt je voorstellen dat rood heel anders overkomt dan blauw of roze. De tint van de kleur heeft ook effect op je uitstraling. Zachtere kleuren laten een ingetogenheid zien en heldere kleuren laten een verhoogde energie zien. Je context is belangrijk om te bepalen welke tinten je draagt om je doelen te bereiken.

2) Drijfveer als Imagostrategie
In mijn brandingsessies met mijn cliënten komen altijd hun drijfveren aan de orde. Wanneer je weet wat je precies motiveert, ben je beter in staat een congruent imago te creëren, die jouw aantrekkelijkheid en bekwaamheid laat zien.
Wanneer iemand bijvoorbeeld als zijn belangrijkste drijfveer ‘innovatief verbinding maken’ heeft, dan is het belangrijk dat deze persoon zijn creativiteit kwijt kan. Deze energie kun je dan ook tot uitdrukking brengen in je uitstraling afgestemd op je doelen en op je omgeving. Dat zorgt voor een congruent imago, waardoor je instant vertrouwen krijgt van je omgeving. Vertrouwen is de basis van waaruit mensen kiezen om met je samen te werken.

Het belangrijkste is jezelf deze vraag te stellen:
‘Maak ik iedere dag die onvergetelijke indruk op mijn doelgroep, werknemers, klanten, collega’s en/of op mijn sociale kring?’
Professionals laten teveel van henzelf op de plank laten liggen en missen hierdoor kansen, omdat er te weinig know-how is over het effect van hun imago op hun omgeving.
Jouw imago als basis van jouw succes!

Ik ben Jeanine van Varik, Branding & Image Consultant. Sinds 2007 houd ik mij bezig met imago; het beeld dat anderen van je hebben. Ik ontdekte dat je hierop invloed kunt uitoefenen; dat je met de juiste imagostrategieën het beeld van jezelf kunt modelleren in lijn met je toegevoegde waarde. Wanneer je de juiste imagostrategieën toepast, krijg je onmiddellijk vertrouwen en geloofwaardigheid. Dit is de basis van het succes in je werk en in je persoonlijk leven. Wanneer je in één ogenblik laat zien wat je waard bent, doe je makkelijker zaken.
Ik ben ontwikkelaar van het merk ‘High Class Branding’. High Class staat voor kwaliteit, diepgang en gewicht in de schaal leggen op zo’n manier dat het vertrouwen en geloofwaardigheid opwekt bij anderen. Het doel is dan altijd eerst helder te hebben wat de persoonlijke visie is en daarop verder het imago uit te bouwen. Dat zorgt ervoor dat anderen snel overtuigd worden om met je samen te werken. Je orderportefeuille groeit en je maakt meer impact vanuit je overtuiging.
De imagoprincipes werken ook om gewoonweg lekkerder in je vel te zitten.
Mocht je geïnteresseerd zijn om jouw imago vóór jouw te laten spreken met een ‘High Class Brand’, dan ga ik graag met je in gesprek over jouw mogelijkheden.
Mocht je op de hoogte willen zijn van de zeven universele imagostrategieën die jouw uitstraling een boost geven, dan kun je je inschrijven voor mijn Masterclass “Time2Brand”. Of deze kun je in je eigen netwerk als facilitator organiseren.
www.brandingthetrueyou.nl

Vragen? Stel ze aan onze vakpecialist.
Make-up is meer dan decoratief!
Voor mannen en vrouwen.
Meer blog berichten
DEEL DEZE BLOGPOST
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on pinterest